Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Cita Rasa Terhadap Kepuasan Konsumen Belfoods
Dewi Panglipur Ati, Abu Talkah, Sriwahyuni Mega Hastuti
Abstract
The goal to be achieved by the author in this study is to determine the influence between price, product quality, and taste on Belfoods consumer satisfaction on Dewi Freezeen. In this study, the population is all consumers who have purchased and or consumed Beelfoods products on the Dewi Frozen oulet addressed at Jl. Mawar RT /RW: 003/005 – Dsn. Tawang Sari – Ds. Gempolan – Kec. Gurah – Keb. Kediri. The sample in this study was 80 respondents, with sampling using the Accidental Sampling method which collected data with questionnaires and conducted interviews and observations. Meanwhile, the data analysis used is by descriptive analysis and SPSS analysis with testing: Validity, Reliability, Classical Assumptions (Normality, Multicholinearity, Heteroskedasticity), Multiple Linear Regression, Hypothesis Test (t and f), and Coefficient of Determination test. The results of data analysis and hypothesis testing showed that price partially had no significant effect on Belfoods consumer satisfaction. Meanwhile, the variables of product quality and taste partially have a significant effect on Belfoods consumer satisfaction, then simultaneously the variables of price, product quality and taste have a significant effect on Belfoods consumer satisfaction at Dewi Frozeen.
References
Agustin Ainin, Tjitjih Suharminingsih, Nurul Imanah 2015. “Kualitas Produk, Harga, Dan Kemasan Terhadap Kepuasan Konsumen Dalam Memilih Produk Kecantikan Pada PT. Multi Rona Anugra. Jurnal Manajemen BRANCHMARCK, ISSN:2407-8239, 2015.
Anwari, Irvan Rasyid 2018. “Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Produk Kangen Water (Studi Pada Cv Kangen Tirta Jaya Abadi Di Bandar Lampung).Universitas Lampung. Bandar Lampung.
Amalia Suri, M. Oloan Asmara Nst 2017.â€Pengaruh Citra Merek, Harga,Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Merek Xiaomi Di Kota Langsaâ€. Jurnal Manajemen Dan Keuangan Vol.6, No.1,Mei 2017.
Diasari, Setya Ayu Oetomo, Hening Widi 2016. “Pengaruh Harga, Produk dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen Vol, 5 No 2, Juni 2016.
Drummond, K. E., & Brefere, L. M. (2010). Nutrition for foodservice and culinary professionals. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Ghozali, I. (2016) Aplikasi Analisis Multivariete Dengan Program IBM SPSS 23. Edisi 8. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Kotler dan Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Jilid 1. Edisi ke 13. Jakarta: Erlangga Sekaran, Uma, 2006. Metodologi Penelitian Bisnis.Bandung: Alfabeta.
Kotler, Philip dan Gary Armstrong. 2012. Prinsip-prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip dan Keller. Lane, Kevin 2012. Marketing Management 14 Th edition, Global Edition.Pearson Prentice Hall.
Kotler, Philip dan Keller. (2009). Manajemen Pemasaran. Edisi 14 Jilid 1. Jakarta. Erlangga.
Kotler, Philip (2007), Manajemen Pemasaran. Edisi 13, Jilid Pertama, Jakarta: PT Indeks.
Kotler, P. & Amstrong, G. 2007a. Dasar-dasar Pemasaran. Edisi IX. Jakarta: PT. Indeks.
Kotler, Philip and Kevin Lane Keller, 2016. Marketing Managemen, 15th Edition, Pearson Education,Inc.
2008b. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jilid 11. Manajemen Pemasaran Jilid II, 12 th Ed. Jakarta: PT Indeks.
2008c. Prinsip-Prinsip Pemasaran 1. Edisi keduabelas. Jakarta: Erlangga
Kotler, P. & Keller, K.L. 2008. Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jilid 1. Alih Bahasa Benyamin Molan. Penerbit PT Indeks: Jakarta.
Kotler, Philip. 1999a. Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Kontrol, Edisi Sembilan. Alih Bahasa, Hendra Teguh.
Penerbit PT. Prenhallindo: Jakarta. --------. 2002b. Manajemen Pemasaran 1, Edisi Milenium, PT. Prenhallindo, Jakarta.
Meiyani, D. N. A. T., P. H. R., Riyadi., dan A. D. Anggo. 2014. Pemanfaatan air rebusan kepala udang putih (Penaeus merguiensis) sebagai flavor dalam bentuk bubuk dengan penambahan maltodekstrim. Jurnal Pengolahan dan Bioteknologi Hasil Perikanan. 3(2): 67-68
Tjiptono, Fandy. 2000. Prinsip- Prinsip Total Quality Service. Yogyakarta : Andi
Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran, Edisi Ketiga. Andi, Yogyakarta.
Wahidah, N. 2010. Komponen - Komponen yang Memengaruhi Cita Rasa Bahan Pangan.http://www.idazweek.co.cc/2010/02/komponen-komponen-yangmemengaruhi-cita.html. Diakses tanggal 11 Mei 2011.
http://belfoods.com/tentang-belfoods/
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0